لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ۲۰۲۴

لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ۲۰۲۴

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

باتوجه‌به شرایط اقتصادی و سیاسی سختی که در کشورهای جهان مخصوصاً ایران برقرار است، سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به خارج کشور تصمیم می‌گیرند که ممکن است هر فردی دلیل خاص خود را داشته باشد.

شخصی برای شروع یک زندگی جدید، شخص دیگر برای ادامه تحصیل و فرد دیگری برای سرمایه‌گذاری یا شروع کاری تازه مهاجرت می‌کند. مهاجرت یکی از تصمیم‌های مهمی در زندگی شما محسوب می‌شود؛ اما یکی از دغدغه‌های مربوط به این تصمیم این است که باید توانایی پرداخت هزینه‌های بالای آن را داشته باشید. ما در این مقاله مجله یاراجو قصد داریم شما را با لیستی از ارزان‌ترین کشورهایی که برای مهاجرت مناسب هستند، آشنا کنیم.

 معرفی کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

شاید شما نیز کنجکاو باشید بدانید کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت چه کشورهایی هستند؟ در صورتی که با این کشورها آشنایی داشته باشید، می‌توانید شرایط و روش‌های مهاجرتی را به دقت مورد بررسی قرار دهید و بهترین شرایط را برای مهاجرت خود انتخاب کنید. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که انتخاب یکی از کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت کاملاً به شرایط فردی شما و تصمیم‌گیری نهایی‌تان بستگی دارد.

احتمالاً شما نیز سرمایه اولیه‌ای را برای زندگی خود دارید که ممکن است قصد داشته باشید با استفاده از آن و با روش‌های مختلفی به کشور دیگر مهاجرت کنید. اما امکان دارد این سرمایه اولیه برای تمامی هزینه‌های زندگی کفاف ندهد و تنها بتوانید بخشی از هزینه‌های مربوط به مهاجرت را پرداخت کنید. به همین دلیل بهتر است ابتدا کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه زندگی در آن‌ها چندان نیست. اقتصادی ترین کشورها برای مهاجرت عبارتند از:

 پرتغال

یکی از امن‌ترین راحت‌ترین کشورهای جهان کشور پرتغال محسوب می‌شود که در رتبه اول بازنشستگی جهانی سالانه را دارد. محققان بر اساس تحقیقات مختلفی که انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که آب‌وهوای معتدل، امنیت بالا، نوشیدنی‌های عالی، غذاهای دلچسب و غیره جذابیت این کشور را بیشتر کرده است. اما دلیل اصلی که مهاجران این کشور را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، رفاه بالایی است که در این کشور برای آن‌ها فراهم می‌شود.

کشور پرتغال زیبایی‌های جغرافیایی طبیعی زیادی دارد و معماری دوره‌های گوناگون را می‌توانید در آن مشاهده کنید که حس ماندگاری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

مهربانی و اصالت مردم پرتغال و سایر مزیت‌های مهم دیگری که برای این کشور ذکر شد، در کنار هزینه‌های کم زندگی در این کشور توانسته است سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب کند. معمولاً هزینه زندگی و رفاه در کشور پرتغال چندان بالا نیست و اگر قصد مهاجرت دارید، بد نیست که کشور پرتغال را در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت قرار دهید.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

 اسپانیا

یکی از کشورهای واقع در اروپا که برای شما ایرانیان عزیز می‌تواند کشوری ارزان و مقرون‌به‌صرفه برای مهاجرت باشد، کشور اسپانیا است. شما از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید به بهترین شکل ممکن به این کشور مهاجرت کنید. تنها کافی است که یک ملک به ارزش ۵۰۰ هزار یورو را انتخاب کنید تا از طریق آن بتوانید اقامت خود را در این کشور زیبا به دست آورید. با استفاده از این اقدامات شما به‌راحتی می‌توانید ویزای اسپانیا را کسب کنید و با پیمودن مسیر کوتاهی اقامت دائم و تابعیت اسپانیا را به دست آورید. استفاده از این روش در نهایت باعث می‌شود که هزینه‌های زندگی شما تا حد زیادی در این کشور کاهش یابد.

 ایتالیا

کشور ایتالیا ترکیبی از شرایط اقتصادی و فرهنگی عالی محسوب می‌شود که آن را به یک کشور ارزان در اروپا و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تبدیل کرده است. هزینه مسکن مخصوصاً در مناطق غیرشهری و همچنین شهرهای کوچک این کشور نسبت به سایر مناطق و کشورهای غیر اروپایی بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. همچنین قیمت انواع مواد غذایی و غذاهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند، پایین است؛ زیرا محصولات محلی و فرهنگ غنی غذایی آن باعث شده‌اند قیمت‌ها نسبت به سایر کشورهای دیگر چندان بالا نباشد.

یکی از مزیت‌های دیگر این است که سیستم حمل‌ونقل عمومی در ایتالیا ارزان است؛ مخصوصاً در شهرهای بزرگ تا حد زیادی هزینه‌های رفت‌وآمد را کاهش می‌دهد. تمامی این عوامل در کنار شرایط مناسب بورسیه استانی ایتالیا برای دانشجویان باعث شده‌اند که مهاجرت دانشجویان نیز به این کشور افزایش پیدا کند و شرایط تحصیلی فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان فراهم شود.

 قبرس

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت، کشور قبرس محسوب می‌شود؛ زیرا اجاره مسکن در آن هزینه بسیار پایینی دارد و این باعث شده است قبرس بهترین مقصد برای مهاجرت در منطقه مدیترانه باشد. همچنین توجه داشته باشید که در این کشور قیمت انواع مواد غذایی، خوراک و غذاهای مختلف پایین است؛ زیرا محصولات محلی بسیار فراوان هستند و بازارهای سنتی محصولات را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

در این کشور شما می‌توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی ارزان‌قیمت برخوردار شوید که هزینه‌های رفت‌وآمد شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. سیاست اقتصادی دولت قبرس به‌گونه‌ای است که از مشاغل محلی حمایت می‌کند و در کنار آن می‌توان با تورم پایین زندگی خود را ادامه داد که هزینه‌های زندگی شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 ارزان‌ترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت

مهاجرت به کشورهای خارجی تغییرات بزرگی را در زندگی شما ایجاد می‌کند، پس باید قبل از تصمیم به مهاجرت عوامل مختلفی مانند مقصد خود، زبان کشور مورد نظر، هزینه‌های زندگی، شرایط اقتصادی را در کشور مقصد به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

ممکن است شما قصد مهاجرت به کشوری را داشته باشید که نه تنها نیازی به یادگیری زبان ندارید، بلکه هزینه‌های زندگی آن‌ها نیز چندان بالا نیست و می‌توانید در بهترین شرایط به کشور خارجی مهاجرت کنید. برخی از کشورهای ارزان انگلیسی زبان امروزه برای مهاجران بسیار جذاب شده‌اند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • ایرلند
  • مالزی
  • استرالیا
  • نیوزلند
  • هند
  • فیلیپین
  • کانادا

 ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌ها است؛ اما هزینه بالایی دارد در این حال ممکن است که با سرعت بتوانید برای مهاجرت و دریافت اقامت خود در کشورهای خارجی اقدام کنید. ممکن است شما به فکر سرمایه‌گذاری ارزان و کم هزینه‌ای باشید تا بتوانید اقامت خود در یک کشور خارجی را دریافت کنید؛ به همین دلیل ابتدا بهتر است که با کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت آشنا شوید که برای سرمایه‌گذاری هزینه چندان بالایی نیاز ندارند. برخی از مهم‌ترین کشورها در این زمینه عبارت است از:

  • پاناما
  • لتونی
  • سنت لوسیا
  • گرنادا
  • مقدونیه شمال
  • پرتغال
  • سنت کیتس و نویس

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

ارزان‌ترین کشور عربی برای مهاجرت

یکی از فرصت‌های جذابی که برای مهاجرت ممکن است نظر شما را به خود جلب کرده باشد، مهاجرت به کشورهای عربی است که شرایط زندگی و شغلی شما را بهبود می‌بخشد. باتوجه‌به اینکه در کشورهای عربی اقتصادی پویا، بهترین فرصت‌های شغلی، فرهنگ غنی و… وجود دارد، امروز شهرت بالایی در میان مهاجران پیدا کرده‌اند. در میان این کشورها می‌توان به امارات متحده عربی، کویت، عمان، قطر، بحرین و… اشاره کرد. در این کشورها توسعه اقتصادی بسیار سریع است و نیروی کار متخصص کمی در کشورهای عربی مشاهده می‌شود؛ به همین دلیل فرصت‌های کاری بسیار زیادی برای مهاجران وجود دارد.

در صورتی که شما مهارت و تخصص‌های گوناگونی در حوزه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، ساختمان‌سازی، صنعت نفت و گاز و … دارید، به‌راحتی می‌توانید شغل مناسب خود را در کشورهای عربی پیدا کنید. پس در ابتدا بر اساس مهارت و تخصص خود کشورهای مقصد خود را مورد بررسی قرار دهید و با در نظر گرفتن نیازهای کاری آن‌ها کشوری را انتخاب کنید که متناسب با مهارت‌های شما فرصت‌های مناسبی را فراهم می‌کنند.

نکات مهم برای مهاجرت ارزان

علاوه بر اینکه شما با کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت آشنا شدید، بهتر است که نکات مهمی را نیز مد نظر داشته باشید تا بتوانید با ارزان‌ترین روش مهاجرت خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که هزینه‌های مهاجرت تحت‌تأثیر عوامل مختلف قرار دارند و شما می‌توانید بر اساس آن هزینه‌های مهاجرت خود را تا حد زیادی کاهش دهید. برخی از نکات مهم در این زمینه عبارت است از:

 تحصیلات و مهارت

در صورتی که شما تحصیلات و مهارت خاصی داشته باشید، می‌توانید در کشور مقصد خود شغل مناسبی را پیدا کنید و درآمد بالایی داشته باشید. در نتیجه با ارزان‌ترین روش به کشور خارجی مهاجرت کنید و با درآمد بالای خود می‌توانید زندگی مناسبی داشته باشید.

 نوع ویزا

ویزاها انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید از انواع ویزای تحصیلی، سرمایه‌گذاری و ویزای کار استفاده کنید که هر یک با یکدیگر فرق دارند. معمولاً هزینه ویزاها در برخی از کشورها ارزان‌تر است؛ در حالی که ممکن است در کشورهای توسعه یافته هزینه بیشتری برای دریافت ویزا اخذ شود. پس به ویزای خود توجه داشته باشید و کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه چندان بالایی را برای دریافت ویزا در نظر نگرفته‌اند.

کشور مقصد

معمولاً هزینه‌ها در کشورهای مختلف تا حد زیادی با یکدیگر فرق دارند. پس کشورهایی را انتخاب کنید که جزو کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت هستند. در این حوزه بهتر است کشورهای آسیایی یا اروپای شرقی را انتخاب کنید که هزینه مهاجرت در این کشورها بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

 حمایت مالی

برخی از کشورها حمایت‌های مالی را برای مهاجران در نظر می‌گیرند که در این شرایط مهاجرت شما بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از حالت عادی می‌شود. پس در ابتدا این شرایط نیز در کشورهای مقصد مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با کمترین هزینه مهاجرت کنید.

سبک زندگی

سعی کنید که سبک زندگی ساده‌ای داشته باشید و از تجملات در کشورهای خارجی جلوگیری کنید؛ زیرا با این شرایط می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

سخن پایانی

در صورتی که قصد مهاجرت دارید، بهتر است ابتدا شرایط حقوقی و مالی خود را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که توانایی پرداخت تمامی هزینه‌های مهاجرت را ندارید، بهتر است کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت را بررسی کنید و در نهایت باتوجه‌به شرایط اقتصادی فرهنگی و امکاناتی که برای شما در نظر می‌گیرند، برای مهاجرت خود تصمیم‌گیری کنید.