چگونه ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه را پیدا کنیم؟

چگونه ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه را پیدا کنیم؟

چگونه ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه چه کاری انجام دهیم؟ هنگام ساخت و تولید کابینت آشپزخانه باید تناسب میان اجزای آن را به‌صورت دقیق ارزیابی و رعایت کنید. منظور از ابعاد استاندارد کابینت، اندازه‌ها و سایزهای عرضی، بلندی، قدی و گودی آن است.

همواره فاصله کابینت‌های زمینی و دیواری با یکدیگر و با قسمت‌های دیگر آشپزخانه مانند شیرآلات، هود و سینک ظرفشویی باید در اندازه‌ای استاندارد و تعریف شده باشد.

یافتن ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه به‌قدری مهم است که نیاز به تخصص بالایی دارد و عدم اهمیت به این موضوع، می‌تواند خسارات مالی و مشکلات فراوانی را برایتان ایجاد کند. در این قسمت مجله یاراجو قصد داریم اطلاعاتی را در مورد یافتن اندازه‌های صحیح کابینت‌های آشپزخانه بیان کنیم.

 ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

ابعاد استاندارد کابینت‌های آشپزخانه از موضوعات مهمی است که باید در دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شوند. توجه به این اندازه‌ها و رعایت آن‌ها هنگام تولید و ساخت کابینت، می‌تواند تأثیرات مطلوبی روی دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد. اندازه‌گیری کابینت‌ها هنگام طراحی و ساخت از جمله مهم‌ترین معیارهایی است که به آن پرداخته می‌شود؛ ازاین‌رو همه کابینت سازان باید هنگام ساخت و اجرای کابینت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیشتربخوانید: استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کابینت آشپزخانه 

برای پیدا کردن ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه نیاز است تا به موارد مختلفی از جمله نوع کابینت، متریال‌های قابل استفاده در تولید آن‌ها، ابعاد و اندازه آشپزخانه و تجهیزات موجود در آشپزخانه توجه کنید. به دلیل اینکه کابینت‌ها از اصلی‌ترین بخش‌های هر آشپزخانه‌ای هستند، باید به ابعاد و عمق آن‌ها توجه کنید.

همواره استادان کابینت‌ساز به ابعاد استاندارد اکسسوری کابینت آشپزخانه و اندازه تمامی قسمت‌های آن توجه می‌کنند. آن‌ها به‌راحتی از کنار این موضوع و نقش مهم کابینت‌ها در فضاسازی و جانمایی وسایل دیگر آشپزخانه عبور نمی‌کنند.

کابینت‌ها دارای دو نوع کابینت دو تکه (زمینی و دیواری) و کابینت‌های یکسره (سوپری) هستند. توجه به‌اندازه و ابعاد آن‌ها در هر دو مدل مهم است. در نظر داشته باشید پیدا کردن ابعاد کابینت آشپزخانه به تخصص و تجربه فراوان در این زمینه نیاز دارد و پیش از اینکه افراد شاغل در این حوزه بخواهند کابینت‌ها را برای آشپزخانه بسازند، نیاز است تا به‌صورت اصولی و دقیق اندازه‌های آن را تعیین کنند. دقت به ابعاد استاندارد کابینت‌ها در آشپزخانه مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیباتر شدن محیط آشپزخانه
  • استفاده راحت‌تر از شیرآلات
  • منظم‌تر شدن فضای آشپزخانه
  • قرارگیری بهتر وسایل داخل کابینت و میان کابینت مانند یخچال، اجاق‌گاز، هود و…

ابعاد استاندارد کابینت

 اندازه‌گیری ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

در ادامه به‌طور دقیق‌تر پیدا کردن ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه و اندازه‌گیری آن را در اختیارتان قرار می‌دهیم. شما برای این اندازه‌گیری باید به موارد زیر توجه کنید:

 1. عمق استاندارد کابینت

عمق کابینت‌ها معمولاً بر اساس متراژ آشپزخانه تعیین می‌شود. معمولاً عمق کابینت‌ها در آشپزخانه‌های بزرگ ۶۰ سانتی‌متر و آشپزخانه‌های کوچک ۵۰ تا ۵۵ سانتی‌متر نظر گرفته می‌شود. با این حال امکان تغییر عمق آن‌ها بر اساس نیاز مشتری نیز وجود دارد.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

 2. ارتفاع استاندارد کابینت‌ها

هنگام تعیین ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه، معمولاً ارتفاع آن اهمیت زیادی دارد. در حالت استاندارد باید فاصله آن‌ها حداقل ۳ سانتی‌متر از سطح زمین باشد. علاوه بر این، به‌صورت استاندارد و در حالت معمولی ارتفاع کابینت‌ها ۸۳ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود، اما امکان تغییر آن‌ها تا ۸۵ و ۹۰ سانتی‌متر نیز وجود دارد.

 3. عرض استاندارد کابینت‌ها

هنگام پیدا کردن ابعاد کابینت، توجه به عرض آن‌ها نیز مهم است. به طور کلی عرض کابینت‌ می‌تواند بر اساس نوع طراحی و دکوراسیون انتخاب شود. با این حال عرض استاندارد کابینت‌ها بین ۳۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر متغیر است.

موضوعی که باید در نظر داشته باشید، این است که فاصله میان کانتر می‌تواند با در نظر گرفتن سقف آشپزخانه و ابعاد کلی آن متغیر باشد. برای تعیین دقیق آن‌ها باید ابتدا متراژ آشپزخانه مشخص شود تا بتوان عرض کابینت‌ها را نیز به طور کامل مشخص کرد.

ابعاد کابینت های یک آشپزخانه چقدر است؟

اهمیت استفاده از مشاور دکوراسیون داخلی در طراحی کابینت آشپزخانه

کمک گرفتن از مشاوره دکوراسیون داخلی می‌تواند به شما در طراحی کابینت آشپزخانه‌تان کمک بسیار زیادی کند. در واقع طراحان یا مشاوران به شما در داشتن فضای بهتر کمک می‌کنند.

همچنین طراحان در افزایش کارایی و ارتقاء عملکرد آشپزخانه نقش مهمی دارند. به دلیل اینکه کابینت‌ها از عناصر اصلی در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند، در نتیجه نیاز است تا توسط فرد یا افراد باتجربه طراحی شوند. کابینت‌ها علاوه بر تأثیر زیادی که در جذابیت آشپزخانه می‌گذارند، می‌توانند موجب مدیریت بهتر اشیا و وسایل مختلف شوند.

یک اشتباه کوچک در طراحی آن‌ها و اشتباه محاسبه کردن ابعاد و اندازه این تجهیزات، می‌تواند برایتان دردسرساز شود. علاوه بر تعیین ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه نیاز است تا برای طراحی آن‌ها از مشاوران دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. کمک گرفتن از مشاوران دکوراسیون می‌توانند مزیت‌های فراوانی داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از اتلاف وقت و انرژی
  • جلوگیری از هزینه‌های اضافه
  • زیباتر شدن محیط آشپزخانه با هزینه کم
  • طراحی انواع کابینت‌ها بر اساس متراژ ساختمان
  • استفاده از بهترین رنگ‌بندی و مدل‌ها بر اساس دکوراسیون کلی خانه

همچنین این افراد در پیدا کردن ابعاد کابینت آشپزخانه و طراحی آن بر اساس اندازه‌های دقیق و حساب شده نقش بسیار مهمی دارند. اگر می‌خواهید آشپزخانه شما فضایی آرام و دوستانه داشته باشد و کابینت‌ها نیز در اندازه‌هایی دقیق و استاندارد طراحی شوند، بهتر است با مشاوران طراحی دکوراسیون داخلی مشورت کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

جمع‌بندی

پیدا کردن ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه و محاسبه دقیق آن از جمله مهم‌ترین مواردی است که هنگام طراحی و ساخت کابینت‌های آشپزخانه باید به آن توجه زیادی داشته باشید. برای اینکه بتوانید از کابینت‌ها به‌صورت صحیح و اصولی استفاده کنید، باید به ابعاد و اندازه و فاصله آن با دیگر تجهیزات موجود در آشپزخانه توجه کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوران طراحی دکوراسیون کمک بگیرید.

در نظر داشته باشید برای خرید کابینت همواره تولیدکنندگان مطمئن و با تجربه را انتخاب کنید تا علاوه بر ارائه کابینت‌های باکیفیت، بتوانند اندازه‌های دقیق آن را نیز محاسبه کنند. کابینت‌هایی از نظر ابعاد و اندازه استاندارد هستند که تمامی اندازه‌های آن‌ها از جمله طول، عرض، ارتفاع و عمق با یکدیگر تناسب داشته باشند و بتواند در تمامی فضاهای آشپزخانه با هر متراژ و اندازه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.