بهترین کشورهای مقصد صادرات برای تاجران جوان

بهترین کشورهای مقصد صادرات برای تاجران جوان

بهترین کشورهای مقصد صادرات

صادرات کالا یکی از روش‌های مهم و پرسود در تجارت محسوب می‌شود که هر کشوری از این طریق می‌تواند به سود بسیار بالایی برسد. از دلایل صادرات کالا به کشورهای دیگر می‌توان به وجود مازاد تولید در کشور یا کاهش بازار فروش در داخل کشور و همچنین کسب درآمد بالاتر اشاره کرد.

برای اینکه صادرات کالایی به کشورهای خارج صورت بگیرد، ابتدا باید بازار هدف را مورد بررسی قرار دهید. در نهایت با شناسایی و کسب اطلاعات لازم در این زمینه برای خروج هر نوع کالایی از کشور بر اساس قوانین و مقررات مربوط به صادرات آن، اقدام کنید.

پیش از هر اقدامی توصیه می‌کنیم که بهترین کشورهای مقصد صادرات را شناسایی کنید و توجه داشته باشید که این کشورها هزینه و مقررات مناسبی را برای صادرات در نظر گرفته باشند تا دچار ضرر نشوید، به همین خاطر در این مقاله یاراجو به مسئله مهم صادرات به کشورهای مهم می پردازیم.

 نحوه انتخاب کشور مناسب برای صادرات کالا

در صورتی که شما جزء تولیدکنندگان یا فروشندگان کالایی در ایران هستید و قصد صادرات کالاهای خود را دارید، توصیه می‌کنیم که ابتدا بهترین و مناسب‌ترین کشورها را برای صادرات کالای خود انتخاب کنید. برای انجام این کار باید عوامل متعددی را مورد نظر قرار دهید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان روابط سیاسی بین دو کشور را بررسی کرد. در قدم بعدی به همکاری‌های اقتصادی، فاصله بین کشور مبدأ و مقصد، هزینه‌های حمل‌ونقل و … توجه داشته باشید.

بهترین کشورهای مقصد صادرات

معمولاً کشورهای همسایه ایران جزء کشورهای مناسبی برای صادرات کالا هستند؛ اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که صادرات هر نوع کالایی شرایط خاص خود را دارد. به عنوان مثال ممکن است ارسال پوشاک به یک کشور بسیار راحت و ساده صورت بگیرد؛ اما صادر کردن آن به کشور دیگری اصلاً مناسب نباشد و ترخیص کالا برای شما دردسرساز باشد. به همین دلیل علاوه بر انتخاب کشور مقصد صادرات، باید نوع کالای خود را نیز مد نظر داشته باشید و با توجه به آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 بهترین کشورها برای صادرات کالا

اگر قصد صادرات کالایی را دارید، توصیه می‌کنیم که این اقدام را به طور ویژه پیگیری کنید؛ زیرا صادرات هر نوع محصولی به کشورهای دیگر آسان نیست. پس برای هر نوع کالایی به طور جداگانه در مورد کشور مقصد جستجو کنید تا بتوانید بهترین مقصد را برای صادرات محصول خود در نظر بگیرید. در ادامه مطلب برخی از بهترین کشورهای مقصد صادرات را به شما معرفی می‌کنیم:

 صادرات به کشور آذربایجان

آذربایجان جزء یکی از کشورهای واقع در شمال غربی ایران محسوب می‌شود که روابط تجاری آن با ایران بسیار عالی است و از سوی دیگر با ترکیه نیز ارتباط خوبی دارد.

از ویژگی‌های مثبت کشور آذربایجان که موجب شده تا یک مقصد مهم صادرات کالا باشد، این است که صادرات کالا به این کشور چندان پرهزینه نیست. شما می‌توانید برای صادرات کالا از ایران به کشور آذربایجان از روش زمینی و پست هوایی استفاده کنید. البته شرکت‌های باربری نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند و با ضمانت سالم بودن، کالاها را برای شما منتقل می‌کنند.

در این شرایط تنها کافی است که بهترین خریدار محصولات خود را در کشور آذربایجان بیابید و معاملات پرسود خود را آغاز کنید. آذربایجان بازار هدف کالاهای ایرانی است و از جمله کالاهایی که می‌توان به این کشور صادر کرد، محصولات کشاورزی مانند زعفران یا زغال هستند که به‌خوبی می‌توان آن‌ها را به آذربایجان صادر کرد.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

 صادرات به کشور ترکیه

کشور ترکیه یکی از همسایگان ایران است و مرز مشترکی با آن دارد، پس جزء بهترین کشورهای مقصد صادرات از ایران محسوب می‌شود. ترکیه مانند سایر کشورهای دیگر برای واردات محصولات و فروش آن‌ها در بازار داخلی خود قوانین خاصی را در نظر گرفته است که شما باید آن‌ها را رعایت کنید.

ابتدا باید بازار داخلی ترکیه را شناسایی کنید و کالاهایی که در بازار آن پرسود هستند را برای صادرات در نظر بگیرید. البته شناخت قوانین تجاری این کشور نیز بسیار مهم است. پس توصیه می‌کنیم ابتدا اطلاعات کاملی در این حوزه کسب کنید.

ممکن است قصد داشته باشید کالایی را به ترکیه صادر کنید که اکثر مردمان به آن نیازمند هستند؛ اما در عوض برخی کالاهای دیگر طرفداری ندارند و به‌جای اینکه شما را به سود برسانند، دچار ضرر نیز می‌شوید. پس ابتدا نیازمندی‌های این کشور را بررسی کنید و بر اساس آن صادرات کالاهای تولیدی خود را انجام دهید.

صادرات به کشور امارات متحده عربی

روابط تجاری میان دو کشور امارات متحده عربی و ایران بسیار خوب است و فاصله آن‌ نیز از راه دریا با ایران چندان زیاد نیست؛ پس گزینه بسیار مناسبی برای صادرات محسوب می‌شود. معمولاً صادرات کالا به این کشور با روش دریایی هزینه بالایی ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی از طریق شرکت‌های باربری، حمل بار خود را به این کشور انجام دهید.

صادرات کالا به امارات نه‌تنها آسان است، بلکه شما می‌توانید برای گسترش تجارت خود نیز این کشور را مدنظر داشته باشید؛ زیرا در امارات متحده عربی نمایشگاه‌های زیادی در حوزه کسب‌وکارهای مختلف برگزار می‌شوند که یک فرصت مناسب برای معرفی محصولات کشور ایران هستند.

از محصولاتی که می‌توان به‌خوبی به کشور امارات متحده عربی صادر کرد می‌توان به ماهی و انواع آبزی، سنگ ساختمان، سرامیک، فلز روی، صنایع دستی، زعفران، میوه، پسته، محصولات پتروشیمی و…اشاره کرد.

در امارات متحده عربی حتی کشورهایی که دچار تحریم شده‌اند نیز می‌توانند کالاهای ایرانی را خریداری کنند. در نهایت تمامی این فرصت‌ها موجب شده‌اند که این کشور به عنوان بهترین کشورهای مقصد صادرات شناخته شود.

جمع‌بندی

یکی از راه‌های پیشرفت برای هر کسب‌وکاری، ارتباط تجاری با کشورهای دیگر است که صادرات یکی از راه‌های پردرآمد در این زمینه محسوب می‌شود. در این حوزه اکثر مدیران کارخانه و شرکت‌های مختلف در تلاش هستند که محصولات باکیفیت را تولید و آن‌ها را به کشورهای مختلف صادر کنند تا بتوانند مشتریان خود را افزایش دهند.

پس می‌توان گفت شروع فعالیت در حوزه صادرات می‌تواند اقدامی باشد که هم برای تولیدکنندگان و هم خریداران سود بسیار بالایی را به دنبال دارد؛ اما توجه داشته باشید که شما باید بهترین کشورهای مقصد صادرات را شناسایی کنید؛ سپس با مطالعه قوانین مقررات تجاری کشور مقصد، صادرات محصولات خود را انجام دهید.