مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا، انواع ویزای تحصیلی و مدارک مورد نیاز

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا، انواع ویزای تحصیلی و مدارک مورد نیاز

آیا می‌دانستید اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از روش‌های پر طرفدار و کم ریسک برای مهاجرت به این کشور است؟ بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی فقط در سال گذشته وارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور شده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنها ایرانی بوده‌اند. ویزای تحصیلی کانادا نخستین و مطمئن‌ترین گام برای پیوستن به این جامعه پویا و مدرن به شمار می‌رود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام نکاتی بپردازیم که این مسیر را برای شما هموار می‌کند. اگر به دنبال اطلاعات دقیق و به روز در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید، تا پایان با ما همراه باشید

انواع ویزای تحصیلی کانادا

برای درخواست و اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید پیش از هر چیز از انواع مختلف آن اطلاع داشته باشید. کانادا مسیرهای گوناگونی را برای مهاجران در نظر گرفته تا به تحصیل در این کشور بپردازند. احتمالا همه این مسیر های مهاجرتی با شرایط شما تطابق ندارد و باید نوعی از ویزای تحصیلی کانادا را درخواست کنید که درصد شانس شما را بالا می برد. انواع ویزای تحصیلی کانادا را ادامه توضیح می دهیم

توصیه می‌کنیم مقاله استادی پرمیت چیست را مطالعه کرده و با راهکاری ساده برای مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا

افراد بالای ۱۸ سال که در پی اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به کانادا هستند می‌توانند از ویزای دانشجویی استفاده کنند. با این ویزا می‌توانید در دوره‌های تحصیلی دانشگاهی و یا کالج‌های کانادایی شرکت کنید و در این کشور اقامت داشته باشید. اخذ ویزای دانشجویی کانادا نیازمند پذیرش از یکی از موسسات آموزشی معتبر یا همان (Designated Learning Institutions) است. با این ویزا امکان تحصیل تمام وقت و دسترسی به منابع آموزشی و پژوهشی را خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی عبارت‌اند از:

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی مورد نظر
  • اثبات توانایی مالی برای اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی کانادا

توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای جامع دریافت ویزای شینگین را مطالعه فرمایید

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

 ویزای دانش آموزی کانادا

این نوع از ویزای تحصیلی کانادا مخصوص دانش آموزانی است که زیر سن قانونی، یعنی 18 سال، هستند. با این ویزا می‌توان در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا مشغول به تحصیل شد و از کیفیت بالای آموزش در این مدارس بهره برد. برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا نیز باید چند شرط اصلی را رعایت کنید:

  • نامه پذیرش از مدرسه کانادایی
  • اثبات توانایی مالی برای اقامت در کانادا
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • نامه رضایت والدین

توصیه می‌کنیم مقاله بهترین روش اخذ ویزای اروپا را مطالعه فرمایید

مراحلدریافت ویزای تحصیلی کانادا

 ویزای تحصیلی کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت تحصیلی کانادا برای دانشجویانی صادر می‌شود که در دوره‌های تحصیلی کمتر از شش ماه شرکت می‌کنند. به عنوان مثال، برای شرکت در دوره‌های زبان، دوره‌های فنی و حرفه‌ای، و کارگاه‌های آموزشی می‌توانید به فکر اخذ ویزای تحصیلی کانادا از نوع کوتاه مدت باشید. شرایط لازم و ضروری برای این نوع از ویزای تحصیلی را نیز در ادامه مطرح می‌کنیم:

  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی معتبر
  • اثبات توانایی مالی برای اقامت کمتر از شش ماه در کانادا
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی

 ویزای کار همراه با تحصیل (Co-op Work Permit)

ویزای کار همراه با تحصیل هم در دسته ویزای تحصیلی در کانادا قرار می‌گیرد. اخذ این ویزا یعنی شما اجازه دارید همزمان با تحصیل به کسب تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود نیز دست پیدا کنید. پس اگر دوره آموزشی شما شامل کارآموزی و و یا دوره‌های کار عملی می‌شود، نیازمند اخذ این نوع از ویزای تحصیلی کانادا خواهند بود.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور
  • پذیرش در برنامه تحصیلی که شامل کارآموزی می‌شود
  • نامه تایید از موسسه آموزشی مورد نظر
  • شرایط عمومی ویزای کاری کانادا
  • درصد مجاز کارآموزی نسبت به دوره تحصیلی

توصیه می‌کنیم مقاله مهاجرپذیرترین کشورهای جهان را مطالعه فرمایید

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزا تحصیلی کانادا باید چه شرایطی داشته باشید؟

دریافت ویزای تحصیلی کانادا درصد شانس شما را برای رسیدن به خاک این کشور بالا می‌برد. اما به طور کلی این نوع از ویزا نیز مثل دیگر انواع نیازمند شرایط خاصی است که باید از آن برخوردار باشید. بدون داشتن این شرایط ممکن است درخواست ویزا تحصیلی کانادا برای شما با موفقیت همراه نباشد. این شروط عبارت‌اند از:

  • نامه پذیرش: همانطور که اشاره کردیم، نامه پذیرش از کالج، دانشگاه، موسسه آموزشی و مدارس معتبر در کانادا الزامی و نشان دهنده قبولی شما در رشته مورد نظر است.
  • تمکن مالی: باید پیش از هر چیز از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا برآیید و این موضوع را به دولت کانادا نیز اثبات کنید.
  • معاینه و گواهی پزشکی: سلامت جسمانی شما باید به تایید دولت کانادا برسد و بعد ویزای تحصیلی شما صادر شود.
  • دلایل قانع کننده برای تحصیل در کانادا: ماموری که قرار است ویزای تحصیلی شما را تایید کند باید برای این کار متقاعد شود.
  • توانایی پرداخت هزینه‌های مربوطه: درخواست و صدور ویزا نیازمند پرداخت هزینه است و اخذ ویزا تحصیلی کانادا نیز شامل این مورد می‌شود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

گرفتن ویزای تحصیلی کانادا به طور کلی روند قانونی خاص خود را دارد که همه باید آن را طی کنند. اگر شما نیز دوست دارید به جمع دانشجویان در کشور کانادا بپیوندید، مراحلی که در ادامه می‌گوییم را به دقت بررسی کنید:

 انتخاب برنامه تحصیلی و موسسه آموزشی

انتخاب برنامه تحصیلی برای درخواست ویزا در کانادا یعنی قصد تحصیل در چه مقطعی را دارید، برای مثال دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا. سپس باید موسسه آموزش مناسب را برای تحصیل در این دور بیابید. مطمئن شوید که این موسسه مورد تایید دولت است و به شما در اخذ ویزای تحصیلی کانادا کمک می‌کند.

توصیه می‌کنیم مقاله بهترین کشور اروپایی برای کار را از دست ندهید تا با مطالعه این مقاله بتوانید به بهترین انتخاب ممکن برسید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

 درخواست پذیرش و دریافت نامه پذیرش

برای درخواست ویزای تحصیلی، باید حتماً از موسسه آموزشی مورد نظر در کانادا نامه پذیرش بگیرید. تمام مدارک مورد نیاز را حاضر کنید و به همراه درخواست به دانشگاه مورد نظر بفرستید. این موسسه با بررسی سوابق و مدارک شما نامه پذیرش را صادر می‌کند. نامه پذیرش یعنی شما صلاحیت دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید.

 پرداخت هزینه‌های تحصیل

درخواست ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت و اخذ ویزا در کانادا خود شامل پرداخت هزینه می‌شود. اما شما باید بعد از پذیرش نیز شهریه خود در موسسه آموزشی مورد نظر پرداخت و فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنید.

 درخواست مجوز تحصیل در موسسه کانادایی

صدور مجوز تحصیل از دولت کانادا را باید بعد از پذیرش درخواست نمایید تا بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید. از طریق تکمیل فرم درخواست مجوز تحصیل (Study Permit Application) این نامه برای شما صادر خواهد شد. ممکن است برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا به مصاحبه هم دعوت شوید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

 دریافت ویزا و سفر به کانادا

سرانجام بعد از دریافت مجوز تحصیل و تایید تمامی مدارک، ویزای تحصیلی کانادا برای شما صادر خواهد شد. حالا می‌توانید به این کشور سفر کنید و در یکی از موسسات آموزشی آن مشغول به تحصیل شوید.