چگونه پوستی شاداب داشته باشیم؟

چگونه پوستی شاداب داشته باشیم؟

پوست شما وسیع ترین عضو است که دارید، بنابراین باید از آن مراقبت کنید. پوست درخشان معمولا به عنوان نشانه ای از سلامت و سرزندگی دیده می شود.

هیچ راهی فوری برای از بین بردن آکنه یا لک وجود ندارد، اما راهکارهایی که می تواند به شما کمک کند شامل: اجتناب از دست زدن به پوست یا جوش، شستن مکرر، و استفاده از محصولات مناسب با نوع پوست فرد و مشکل خاص است.

نکات مراقبت از پوست متعددی برای انواع مختلف پوست وجود دارد، و همچنین نکات کلی وجود دارد که افراد می توانند آن ها را امتحان کنند.

نکات عمومی مراقبت از پوست

  • استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به محافظت از پوست چرب در برابر نور خورشید کمک کند.
  • -دو بار در روز ضد افتاب بزنید و دوباره بعد از تعریق بشویید
  • -از دست زدن به صورت خودداری کنید
  • -تماس صورت با دست می تواند کثیفی، روغن و باکتری را روی پوست رسوب دهد و منجر به جوش زدن شود.

پوست را مرطوب کنید

همه انواع پوست می توانند بعد از شستشوی روزانه صورت از رطوبت رسانی بهره مند شوند. مرطوب نگه داشتن صورت ممکن است به کنترل تولید سبوم و جلوگیری از آسیب عناصر خارجی کمک کند.

موثرترین مرطوب کننده در هر مورد بسته به نوع پوست فرد متفاوت است. هر کسی که نمی داند چه مرطوب کننده ای برای او مفید است باید با یک متخصص پوست تماس بگیرد.

 

از آب گرم خودداری کنید

دوش گرفتن، حمام کردن، یا شستن دست ها و صورت با آب بسیار داغ می تواند پوست را خشک یا آسیب برساند. افرادی که بعد از حمام متوجه خشکی پوست می شوند می توانند به جای آن از آب ولرم استفاده کنند.

از وسایل پاک کننده مناسب استفاده کنید

لایه برداری برای کمک به شستن سلول های مرده پوست مهم است، اما برخی از دستگاه ها می توانند بیش از حد ساینده باشند و در واقع ممکن است به پوست آسیب برسانند. ابزارهایی مانند پارچه های شستشو، اسفنج های خشن ممکن است برای پوست بیش از حد زبر باشند و باعث آسیب و تحریک شوند.

از داروهای موضعی استفاده کنید

  • چندین محصول دارویی مختلف در دسترس هستند، از جمله:
  • بنزوئیل پراکسید، با یا بدون مواد دیگر، مانند آنتی بیوتیک ها
  • اسید سالیسیلیک
  • رتینوئیدهای موضعی، مانند ترتینوئین
  • اسید آزلائیک برای باز کردن منافذ

هیدراته بمانید

تمام سلول های بدن به آب نیاز دارند. سلول های پوست به محیط نزدیک تر هستند و بنابراین ممکن است بیشتر در معرض خطر از دست دادن رطوبت خود در برابر عناصر قرار گیرند. نوشیدن آب در طول روز ممکن است به حفظ سلامت سلول های پوست کمک کند.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

افرادی که به دنبال شفاف نگه داشتن پوست خود هستند ممکن است بخواهند غذاهای خاص دردسرساز مانند شیر و لبنیات را حذف کنند. تحقیقات نشان داد که بین شیر و آکنه رابطه مثبت وجود دارد. برخی معتقدند که این پیوند به دلیل ترکیبات و هورمون هایی است که شیر حاوی آن است.

با این حال، هر فردی ممکن است غذاهای محرک متفاوتی داشته باشد که علائم آنها را بدتر می کند.

محصولات دارویی برای آکنه را در نظر بگیرید

در حالی که محصولات طبیعی می توانند به مدیریت پوست کمک کنند و ممکن است به جوش های جزئی کمک کنند، افرادی که آکنه های مداوم یا شدید دارند باید به متخصص پوست مراجعه کنند تا در مورد گزینه های دارویی صحبت کنند.

10 محصول زیبایی و مراقبت از پوست

در اینجا 10 محصول و تغییر در سبک زندگی آورده شده است که می توانید به عنوان بخشی از روال زیبایی و مراقبت از پوست خود اعمال کنید:

  1. پوست را با روغن نارگیل بکر تسکین دهید

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و شفابخش است. اما استفاده از روغن نارگیل روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی کارساز نباشد.

اگر بتوانید آن را بدون تحریک اعمال کنید، می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد. می توانید از روغن نارگیل برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. برای قوی و سالم نگه داشتن پوست از آلوئه ورا استفاده کنید

استفاده از آلوئه ورا پس از شستن صورت هر روز ممکن است به پوست شما درخشندگی سالم بدهد.

ممکن است به آلوئه ورا حساسیت داشته باشید. ابتدا آن را با مالیدن مقدار کمی روی ساعد خود آزمایش کنید و اگر در 24 ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، استفاده از آن بی خطر است.

  1. پس از شستن صورت خود را به درستی مرطوب کنید

پوست خود را با محصولاتی که رطوبت را حفظ می کنند، بهبود می بخشند و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، مرطوب کنید تا ظاهری درخشان و جوان داشته باشید.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

هنگامی که پوست پس از دوش گرفتن یا شستشوی صورتتان هنوز مرطوب است، مرطوب کننده بزنید. این کار به جای اینکه روی سطحی کار کند تا صورت شما صاف شود، رطوبت اضافی را مسدود می کند.

10 محصول زیبایی و مراقبت از پوست

  1. روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش همچنین از پیری پوست، که فرآیند پیری پوست است، محافظت می کند.

حتماً هر روز صبح، حتی در روزهایی که باران می‌بارد یا آسمان ابری است، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  1. روتین پاکسازی موثر را پیدا کنید

شما نمی خواهید با شستن بیش از حد پوست، رطوبت پوست خود را از بین ببرید، و نمی خواهید منافذ پوست خود را به تولید روغن اضافی برای جبران شستشوی زیاد تشویق کنید. شستن صورت بعد از تعریق، اول صبح و درست قبل از خواب معمولاً نکته مهمی برای داشتن پوستی سالم است.

  1. از دود سیگار خودداری کنید

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می دهید، صورت خود را با انواع سموم شیمیایی می پوشانید. این امر میزان اکسیداتیو در سلول های پوست شما را افزایش می دهد و منجر به پیری زودرس پوست می شود.

  1. آب بیشتری بنوشید

ارتباط آب آشامیدنی و داشتن پوست سالم بسیار موثر است، مطالعات در سال 2015 به این نتیجه رسید که ارتباط قوی بین نوشیدن آب بیشتر و داشتن پوست سالم‌تر وجود دارد.

حداقل هشت لیوان آب در روز را هدف قرار دهید.

  1. تغذیه پوست

داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را در بدن شما افزایش می دهد. طبق گفته محققان، خوردن چربی های سالم مانند روغن ماهی، و دوری از غذاهای فرآوری شده با مقدار زیادی مواد نگهدارنده ممکن است ارتباط مستقیمی با ظاهری سالم تر داشته باشد.

  1. پروبیوتیک مصرف کنید

مکمل های پروبیوتیک ممکن است:

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

هضم خود را بهبود بخشد

نفخ و التهاب در دستگاه گوارش خود را کاهش دهید

بر اساس یک مطالعه در سال 2014، پروبیوتیک ها می توانند به موهای سالم و پوستی درخشان کمک کنند.

  1. دوش خود را کوتاه کنید

بخار و گرما می تواند منافذ را باز کند و به شما کمک کند از شر سموم خلاص شوید. اما ریختن آب داغ روی پوست به مدت بیش از چند دقیقه می تواند چربی پوست را از بین ببرد و آن را خسته و کدر نشان دهد. سعی کنید قرار گرفتن پوست خود در معرض آب بسیار داغ را به حداقل برسانید.

همچنین ممکن است برای بهبود گردش خون، دمای قسمت آخر دوش را خنک کنید، که ممکن است ظاهری شاداب و جوان به چهره شما بدهد. به عنوان یک مزیت اضافی، این حتی ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.