راهنمای انتخاب رنگ برای فضای کوچک

راهنمای انتخاب رنگ برای فضای کوچک

انتخاب بهترین رنگ برای بزرگتر جلوه دادن یک فضای کوچک بیشتر یک هنر است تا یک علم. بسیاری از طراحان داخلی و دکوراتورهای خانه به رنگ سفید به عنوان گزینه ای مناسب برای فضاهای کوچک روی می آورند. یکی از راه‌های کلیدی برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق، به حداکثر رساندن نور طبیعی است، رنگ سفید نور را منعکس می‌کند و حسی ایجاد می‌کند که می‌تواند چشم و ذهن شما را فریب دهد تا یک فضا را بزرگ‌تر احساس کنید.

بسته به نوع چیدمان، کیفیت نور طبیعی و نور مصنوعی در دکوراسیون شما، طیف وسیعی از سایه های سفید وجود دارد که از رنگ های سرد گرفته تا رنگ های خنثی و گرم را شامل می شود که نه تنها بر ظاهر، بلکه بر حس و حال فضا نیز تأثیر می گذارد. سایه‌های خنثی روشن خاکستری، رنگ های مایل به قرمز، بژ یا خاکستری می‌توانند با رنگ سفید هماهنگ شوند و در عین حال رنگ یا گرما را به آن اضافه کنند. رنگ های زرد روشن، آبی، سبز و حتی صورتی می توانند به طور موثر به عنوان رنگ های خنثی در یک فضای کوچک عمل کنند.

در حالی که این موضوع غیرقابل انکار است که رنگ روشن و خنثی می تواند فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد، عکس آن نیز می تواند صادق باشد. رنگ آمیزی فضای کوچکتر با رنگ تیره تر، با فریب دادن چشم به گونه ای که ندانند دیوارها از کجا شروع می شوند یا به کجا ختم می شوند، این توهم را ایجاد می کند که فضا بزرگتر است. رنگ آمیزی دیوارها و سقف در طیفی از خاکستری زغالی، آبی تیره ، سبز جنگلی، قهوه ای شکلاتی، یا مشکی مات می تواند حسی دلپذیر و دنج ایجاد کند. یک دیوار برجسته با رنگ تیره عمقی اضافه می کند که فضای اتاق را گسترده تر می کند.

توهم فضای بزرگتر را ایجاد کنید

فاکتور شماره یک که در انتخاب رنگ باید در نظر گرفت کدام است؟ قانون کلی این است که هر چه رنگ روشن‌تر باشد، اتاق بزرگ‌تر و روشن‌تر دیده می‌شود. و هر چه نور طبیعی کمتری وارد اتاق شود، رنگ روشن‌تری باید برای فضا انتخاب شود. بنابراین اگر واقعاً امیدوار هستید که ظاهر فضای خود را تقویت کنید، رنگ های روشن‌تر با مقدار بازتاب نور بالای 50 را انتخاب کنید که بیشتر از آنچه جذب می‌کنند، نور را پس می‌زنند.

انواع طرح های رنگی داخلی برای خانه ها

به عنوان یک طراح بسیار مهم است که اجازه دهید ایده های خلاقانه شما جاری شود. تعداد زیادی پالت رنگی از قبل تعیین شده، وجود دارد که می توانید با آنها بازی کنید تا نتیجه ای موثر داشته باشید.

بیایید برخی از طرح های رنگی معمولی را که دیده ایم در نظر بگیریم.

  1. رنگ های مکمل

رنگ هایی که در دو طرف چرخه رنگ قرار دارند، رنگ های مکمل نامیده می شوند. مفهوم یک طرح رنگ مکمل این است که دو رنگ متضاد مکمل یکدیگرند. قاعده کلی برای اجرای یک طرح رنگ مکمل استفاده از یک رنگ ظریف و یک رنگ غالب است.

  1. رنگ های مکمل را تقسیم کنید

اگر مشتری به دنبال جلوه های دراماتیک در طول تغییر دکوراسیون خانه است، طرح رنگ معاصر شامل تغییر رنگ های اصلی بهترین گزینه برای شماست.

برای تفاوت های ظریف در دکوراسیون، می توانید رنگ اصلی را انتخاب کنید، سپس آن را با سایه زدن تکمیل کنید. این جلوه دراماتیک می تواند به شما در ایجاد یک بیانیه منحصر به فرد به عنوان یک طراح کمک کند، به خصوص هنگام ایجاد طرح سکشنال یا نقاط کانونی.

  1. رنگ های تک رنگ

در عصر مینیمالیسم، سایه های تک رنگ به طور گسترده ای محبوب هستند. آن ها اساسا از یک رنگ اصلی تشکیل شده اند.

انتخاب رنگ فضای داخلی

چرا رنگ طرح داخلی اینقدر مهم است؟

اگرچه ساده به نظر می رسد، انتخاب یک ایده و رنگ موثر می تواند در ایجاد یک طراحی داخلی خیره کننده برای مشتریان شما تفاوت ایجاد کند. رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خاموش، همگی تأثیرات متفاوتی بر خلق و خوی فضا دارند.

 

چگونه یک رنگ برای طرح داخلی خانه انتخاب کنیم؟

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

شروع با عناصر استاتیک در اتاق یک رویکرد آسان برای رنگ یک طرح داخلی جذاب است.

  1. الهام بگیرید

الهام گرفتن را می توان از هر جایی آغاز کرد. این می تواند تصویری باشد که مشتریان شما دوست دارند یا موضوعی که هر دو دوست دارید. هر چیزی که چشم را جذب می کند و جرقه شادی را در قلب ایجاد می کند می تواند پایه و اساس طرح رنگ شما باشد.

  1. برای تناژ رنگ ارزش قائل شوید

هنگام انتخاب رنگ ها، در نظر گرفتن تناژ رنگ بسیار مهم است. مقدار رنگ مخفف تیرگی یا روشنی رنگ است. بازی با این مقادیر می تواند به طرح رنگ شما کمک کند تا جذاب تر به نظر برسد.

  1. قبل از اجرا به خوبی برنامه ریزی کنید

می توانید یک پلان یا یک مدل خانه سه بعدی بسازید تا فضا را با تمام ترکیبات رنگی آن تصور کنید. اطمینان حاصل کنید که نمونه ها را با مشتری به اشتراک بگذارید و تأیید آنها را دریافت کنید.

می‌توانید با در نظر گرفتن، فرش ها و مبلمان مختلف از اتاقی که در معرض تغییر رنگ قرار داده شده، یک اثر هنری خلق کنید. برنامه ریزی خوب می تواند به شما در رسیدن به هدف مورد نظر و جلوگیری از خطاهای ناخواسته در اجرای ایده های طراحی شما کمک کند.

  1. نور طبیعی را در نظر بگیرید

نور طبیعی روی هر رنگی حتی در فضاهای کوچک تاثیر فوق العاده ای دارد. بالاخره رنگ بازتاب نور است. از این رو می‌توانید از نمودارهای خورشیدی موجود در نرم‌افزار سه‌بعدی برای ترسیم چگونگی واکنش نور ناشی از منابع طبیعی و مصنوعی با رنگ دیوار و رنگ‌های برجسته استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر به جای ساخت یک خانه جدید برای مشتری طراحی داخلی را به عهده دارید، می توانید الگو را تغییر دهید. ابتدا رنگ های دیوار را انتخاب کنید، سپس رنگ ها و بافت های مناسب را برای مبلمان، گیاهان، آثار هنری و غیره انتخاب کنید.

اکنون که اهمیت طرح‌های رنگی داخلی را می‌دانید، اجازه دهید ۲۰ ترکیب برتر از طرح‌های رنگی داخلی را که زیبایی متمایزی به فضای می بخشند، مورد بحث قرار دهیم.

رنگ فضای داخلی

طرح رنگ داخلی برتر برای خانه شما

  1. سبز خزه + برنز + سفید
  2. خاکستری + شنی + آبی
  3. سبز شکاری + قرمز
  4. سفید + رنگ های خنثی
  5. آبی + نئونی
  6. آبی روشن + زمردی
  7. آبی + سبز چمنی
  8. آبی + بژ
  9. خاکستری + قهوه ای
  10. مشکی + قرمز
  11. خاکستری-سبز + سفید + مشکی
  12. آبی + خاکستری + طوسی
  13. مشکی + آبی دریایی
  14. زمردی + نسکافه ای
  15. سبز جنگلی + خاکستری روشن
  16. زرد + خاکستری
  17. صورتی + سبز
  18. صورتی + مشکی
  19. سیاه + سفید
  20. آبی + سفید

نتیجه

در حالی که استفاده از این ترکیبات رنگی و تبدیل فضا به یک شاهکار بصری طبیعی است، اما اگر رنگ ها را اشتباه بگیرید همه چیز می تواند آشفته و پیچیده شود. گرفتن تایید مشتری روی نمونه ها قبل از قرار دادن هر رنگی روی دیوار همیشه مهم است.

برای پشت سر گذاشتن این چالش، همیشه می توانید از یک نرم افزار رندر قدرتمند مانند Foyr Neo کمک بگیرید. عناصر مختلف مانند دکوراسیون منزل و مبلمان را از کتابخانه گسترده بلوک ها و مدل های موجود را در اختیارات خود اضافه کنید.

سپس می توانید طرح های رنگی مختلف را در مدل امتحان کنید. در نهایت، تصویری فوق‌العاده واقعی ارائه دهید تا ببینید فضا پس از اجرای ایده‌ها چگونه خواهد شد.