بهترین روش اخذ ویزای کار اروپا

بهترین روش اخذ ویزای کار اروپا

در این مقاله از مجله یاراجو قصد داریم با شما در مورد بهترین روش اخذ ویزای اروپا صحبت کنیم. مهاجرت به اروپا از طریق اخذ ویزای کاری شاید بهترین روشی است که این روزها ما را به تحقق رویای زندگی در یکی از کشورهای پیشرفته این منطقه امیدوار می‌کند. مهاجرت به یک کشور جدید با امیدها و نگرانی‌های زیادی همراه است، اما در عین حال می‌تواند به فرصتی بی نظیر برای رشد، پیشرفت و موفقیت‌های روزافزون تبدیل شود. البته مهاجرت کاری به کشورهای اروپا کار چندان ساده‌ای نیست و ممکن است شما را با چالش‌های متعددی رو به رو سازد. برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید در ابتدا بهترین راه‌های اخذ ویزای کار در کشورهای مختلف اروپایی را بیابید و از همین طریق مسیر خود را به این کشورها هموار سازید.

 ما نیز در مقاله امروز قصد داریم اطلاعات جامعی را درباره بهترین روش‌های دریافت ویزای کاری اروپا در اختیار شما قرار دهیم تا چالش‌های این مسیر پر پیچ و خم را به حداقل برسانیم.

ویزای کاری اروپا چیست؟

اخذ ویزای کاری اروپا به شما مجوز کار در یکی از کشورهای این منطقه را می‌دهد. از طریق این ویزا می‌توانید برای کار و زندگی به اروپا مهاجرت کنید و شرایط یک زندگی خوب را برای خود و اعضای خانواده فراهم نمایید. البته هر کشوری که عضو اتحادیه اروپا است قوانین و مقررات خاص خود را برای اعطای ویزای کاری و پذیرش مهاجر دارد. اما اصول کلی و نیازمندی‌های اخذ ویزا در این کشورها معمولاً مشترک است.

پیشنها می‌کنیم مطالعه مقاله نکات مهم انتخاب مقصد مهاجرت را از دست ندهید.

همچنین اخذ ویزای کاری در یکی از کشورهای اروپایی نیازمند وجود مدارک و شرایطی است که باید در ابتدا آن را تهیه کنید. روش‌های مختلفی نیز برای دریافت ویزا در این منطقه وجود دارد که باید با توجه به نیاز و اهداف خود یکی را انتخاب نمایید. پس شما برای یافتن بهترین روش اخذ ویزای کاری اروپا باید خیلی خوب تحقیق کنید تا به اهداف خود دست یابید.

انواع روش های اخذ ویزای کاری در اروپا

برای دریافت ویزای کاری اروپا و اشتغال در یکی از کشورهای این منطقه روش‌های متعددی وجود دارد. نیازها و اهداف شخصی، نوع شغلی که مد نظر دارید و تخصص به همراه موارد دیگر در انتخاب شما تاثیر گذار خواهند بود. بهترین روش‌های اخذ ویزای کاری در یکی از کشورهای اروپا را می‌توان به شکلی که در ادامه می‌بینید توضیح داد:

 دریافت پیشنهاد شغلی در اروپا (Job Offer)

رایج‌ترین روش گرفتن ویزای کاری در اروپا جاب آفر یا همان دریافت یک پیشنهاد شغلی خوب در این منطقه است. در این روش یک کارفرمای اروپایی معتبر در کشور مقصد برای شما پیشنهاد رسمی می‌فرستد و باید اثبات کند در میان شهروندان آن کشور شخص متخصص برای این جایگاه شغلی یافت نمی‌شود. پیشنهاد شغلی معتبر در اروپا یکی از راهکارهای مطمئن برای اخذ ویزای کاری در این منطقه به حساب می‌آید. اما برای این منظور باید یک رزومه قوی، حرفه‌ای و مختصر داشته باشید که تحصیلات و مهارت‌های شما را به خوبی معرفی کند.

 اخذ بلو کارت اتحادیه اروپا برای کار (EU Blue Card)

دریافت ویزای کاری اروپا از طریق بلو کارت اتحادیه اروپا تنها برای کارگران ماهر، افراد دارای تحصیلات عالی و افراد با تخصص‌های ویژه امکان پذیر است. برای دریافت بلو کارت همچنین باید یک پیشنهاد شغلی خوب با حقوق بالا و مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید. با این کارت می‌توانید در بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا کار و زندگی کنید و از مزایای اقامتی و شغلی متعددی بهره‌مند شوید. بلوکارت را می‌توان مشابه گرین کارت امریکا و یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ ویزای کاری اروپا در نظر گرفت.

 ویزای کار فصلی در اروپا (Seasonal Work Visa)

اخذ ویزای کار فصلی در اروپا به شما کمک می‌کند تا در در یکی از کشورهای منطقه به مدت محدود کار کنید. این نوع از ویزا مخصوص افرادی است که در مشاغلی مثل کشاورزی، گردشگری، هتلداری و غیره مهارت دارند و باید تنها بخشی از سال را به کار بپردازند. برای این نوع از ویزا نیز باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای اروپایی داشته باشید و مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید. اخذ ویزای کاری فصلی در اروپا برای شما تجارب مفیدی به همراه خواهد داشت و به کسب مهارت‌های جدید و گسترش ارتباطات اجتماعی کمک خواهد کرد.

 ویزای کاری مستقل (Self-Employment Visa)

یکی از بهترین روش های اخذ ویزای کاری اروپا که مناسب کارآفرینان است و به شما اجازه راه اندازی یک کسب و کار جدید را در منطقه می‌دهد. البته برای اخذ این نوع از ویزا اول نیاز دارید توان مالی خود را برای راه اندازی این بیزینس به اثبات برسانید. دریافت ویزای کاری مستقل همچنین برای فریلنسرها امکان کار در یکی از کشورهای اروپایی را فراهم می‌کند. به طور کلی ویزای کاری مستقل در اروپا برای مدت معینی، بین یک تا دو سال، صادر می‌شود و می‌توانید در صورت لزوم آن را تمدید کنید.

 اخذ ویزای کاری از طریق انتقال درون شرکتی (Intra-Company Transfer)

نوعی از ویزای کاری اروپا که برای انتقال افراد یک شرکت از شعبه‌ای به شعبه دیگر اعطا می‌گردد. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت معینی در شعبات اروپایی شرکت خود مشغول به کار شوید. این ویزا نیز مدتی محدود، معمولاً بین یک تا سه سال، دارد و در صورت لزوم باید مجدد تمدید شود. همچنین برای دریافت این نوع از ویزای کاری اروپا باید مدارک معتبری را از شرکت مادر ارائه دهید و سابقه کاری خود در این کشور را به اثبات برسانید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کاری را از دست ندهید.

 اخذ ویزا به عنوان جوینده کار (Job Seeker)

ویزای جوینده کار نیز نوعی از ویزای کاری اروپا محسوب می‌شود و مناسب افرادی است که در جستجوی فرصت‌های شغلی بهتر در کشورهای منطقه هستند. این ویزا به شما یک اقامت موقت شش ماهه می‌دهد و در این مدت می‌توانید دنبال شغل مناسب خود بگردید. البته باید ثابت کنید مهارت و تحصیلات لازم را برای کار در این کشورها دارید، اما هنوز موفق نشده‌اید شغلی برای خود پیدا کنید. پس از یافتن کار و اشتغال در کشور مقصد می‌توانید برای اخذ ویزای کاری معتبر در اروپا اقدام نمایید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری اروپا

اگر به دنبال یافتن بهترین روش برای اخذ ویزای کاری اروپا هستید باید بدانید شرایط لازم در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی شرایطی وجود دارد که هر یک از ما باید برای مهاجرت کاری به جای جای این قاره از آنها برخوردار باشیم. شروط لازم و اولیه برای اخذ ویزای کاری اروپا عبارت‌اند از:

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور
  • پیشنهاد شغلی معتبر: بدون داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر در کشور مقصد اخذ ویزای کاری در اروپا تقریباً غیر ممکن است.
  • تحصیلات و مهارت: داشتن مهارت کافی و تحصیلات لازم برای شغل مورد نظر به شما کمک می‌کند تا ویزای کاری خود را هرچه سریع‌تر دریافت کنید.
  • داشتن سابقه کار: برای دریافت برخی از انواع ویزای کاری در اروپا باید در گروه شغلی مورد نظر سابقه کار داشته باشید.
  • زبان: تسلط کافی بر زبان کشور مقصد به شما در اخذ ویزا کاری کمک خواهد کرد. برای مثال داشتن مدرک تافل و یا آیلتس یک امتیاز محسوب می‌شود.
  • مدارک امنیتی: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و سوابق کیفری به شما کمک می‌کند تا ویزای کاری خود را در اروپا با سرعت بیشتری دریافت نمایید.
  • تمکن مالی: باید مدارکی را مبنی بر تمکن مالی ارائه و اثبات کنید در کشور اروپایی مقصد مشکلی برای پرداخت هزینه‌های زندگی نخواهید داشت

 

مراحل اخذ ویزای کار در یکی از کشورهای اروپایی

شما باید برای اخذ ویزای کار در کشورهای اروپایی مراحلی را طی کنید که باهم در ادامه بررسی خواهیم کرد. البته فراموش نکنید این مراحل به صورت کلی بوده و ممکن است با توجه به مقصد شما برای ویزای کار در اروپا کمی تغییر کند. این مراحل عبارت‌اند از:

تحقیق و بررسی

یافتن بهترین روش برای گرفتن ویزای کاری اروپا نیازمند تحقیق و بررسی فراوان است. برای این کار وقت کافی اختصاص دهید و شرایط کشورها را یک به یک بررسی کنید. سپس این کشورها را با هم مقایسه کنید و طبق مهارت، رشته تحصیلی و شرایط شخصی خودتان بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

یافتن شغل مناسب

شغلی را بیابید که بیشترین تطابق را با مهارت‌ها و رشته تحصیلی شما دارد. در غیر این صورت با وجود اخذ ویزا و مهاجرت کاری ممکن است در کشور مورد نظر دچار مشکلاتی شوید. همچنین باید دنبال فرصت‌های شغلی باشید که شرایط اخذ ویزای کاری در اروپا را برای شما فراهم می‌کند.

 ارائه مدارک کامل و معتبر

در پروسه گرفتن ویزای کاری باید تمامی مدارک خود را کامل و درست به سفارت اروپایی مورد نظر تحویل دهید. رزومه، مدارک تحصیلی، گواهی سوابق کاری و سایر اسناد باید ترجمه شده و کامل باشند. در غیر این صورت شانس شما برای دریافت ویزای کاری در اروپا کاهش می‌یابد.

مصاحبه کاری و ارزیابی

بعد از آنکه مدارک شما بررسی و تایید شد، احتمالاً باید یک مصاحبه تلفنی و یا مجازی با کمپانی مورد نظر داشته باشید. این مصاحبه فرصت مناسبی برای اثبات توانمندی‌های شما خواهد بود. خود را به خوبی برای این مصاحبه آماده کنید و شانس خود را برای اخذ ویزای کاری اروپا افزایش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله کشورهای مناسب مهاجرت تحصیلی را از دست ندهید.

دریافت ویزای کاری

پس از پرداخت هزینه‌های لازم و انجام ارزیابی‌های مربوطه، ویزای کاری شما برای یکی از کشورهای اروپایی صادر خواهد شد. با این ویزا شما مجوز زندگی و اشتغال در کشور مورد نظر، به صورت دائم و یا موقت را دریافت خواهید کرد و در صورت موقت بودن ویزای خود می‌توانید پس از مدتی برای تمدید آن مجدد درخواست نمایید.