بهترین روش مهاجرت به کانادا، آماده پروازی کوتاه به آمریکای شمالی!

بهترین روش مهاجرت به کانادا، آماده پروازی کوتاه به آمریکای شمالی!

یافتن بهترین روش مهاجرت به کانادا این روزها به یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما تبدیل شده است. در حال حاضر کانادا در لیست محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت در میان ایرانیان محسوب می‌شود و دلایل خوبی هم برای این محبوبیت وجود دارد. جالب است بدانید بیش از ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت کانادا را نیز ایرانیان تشکیل داده‌اند! پس شما هم می‌توانید با تحقیق درباره انواع روش‌های مهاجرت به کانادا و انتخاب بهترین آنها نفر بعدی باشید. چطور؟

در این مقاله کار تحقیق را برای شما ساده کرده و به معرفی انواع راه‌های مهاجرت به کانادا پرداخته‌ایم. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش مهاجرت به کانادا را برای خود انتخاب کنید.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا گاهی به شرایط و اهداف شما بستگی دارد. این کشور راه‌های متعددی را برای ورود مهاجران در نظر گرفته و هر کدام از آنها شرایط و قوانین خاص خود را دارند. اگر بتوانید شرایط خود را به خوبی ارزیابی کنید و سپس طبق یکی از همین روش‌ها برای اخذ ویزا اقدام نمایید، شانس بسیار زیادی برای مهاجرت به کانادا خواهید داشت.

کانادا کشوری است که در سال‌های اخیر قوانین مهاجرتی منعطف‌تری را، خصوصاً برای ایرانیان، در نظر گرفته و شما می‌توانید به موفقیت در اخذ ویزا خیلی امیدوار باشید. حال اجازه دهید برخی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا را با هم بررسی کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله استادی پرمیت چیست را از دست ندهید

مهاجرت تحصیلی به کانادا

 مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش‌هایی است که بسیاری از ایرانیان را به خاک این کشور رسانده است. شما می‌توانید پس از مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تمدید اقامت خود اقدام و نهایتاً برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست نمایید. راهکارهای گوناگونی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل وجود دارد، از جمله:

 مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان

اگر سن فرزند شما بین ۶ تا ۱۸ است و به دنبال بهترین روش مهاجرت به کشور کانادا هستید، می‌توانید از مدارس کانادا پذیرش تحصیلی بگیرید. پس از پذیرش نیز باید برای اخذ ویزای دانش آموزی فرزند خود از طریق اداره مهاجرت اقدام نمایید. البته شما باید با ویزای توریستی و همراه فرزند خود به کانادا بروید و بعد در این کشور به دنبال تغییر ویزای خود به کاری یا تحصیلی باشید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله راهنمای اخذ ویزای شینگن را از دست ندهید.

 اخذ ویزای دانشجویی کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای دانشجویی نیز نیاز به پذیرش از سمت یکی از موسسات آموزش عالی معتبر در این کشور دارید. در این پروسه همچنین باید اثبات کنید که از توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی و مهاجرت تحصیلی به کانادا برخوردار هستید.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

مهاجرت کاری به کانادا هم این روزها به یکی از بهترین روش‌ها برای مسافران ایرانی تبدیل شده است. کافی است از یک شرکت کانادایی معتبر پیشنهاد کار داشته باشید و با یک جاب آفر ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید. البته مهاجرت کاری به کانادا به منزله اقامت دائم نیست و شما باید در یک بازه زمانی محدود نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

به طور کلی، اگر دارای تخصص و مهارت خاصی هستید و زبان انگلیسی شما نیز خوب است، مهاجرت کاری به کانادا از هموارترین و بهترین راه‌ها برای رسیدن به این کشور محسوب می‌شود.

مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری نیز از سریع‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید که خود شامل زیرمجموعه‌های مختلفی می‌شود. این نوع از مهاجرت مخصوص افرادی است که تحصیلات عالی، مدرک فوق لیسانس یا دکتری، و زبان انگلیسی بسیار خوبی دارند. زیرمجموعه‌های مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری را در ادامه توضیح خواهیم داد:

 مهاجرت از طریق فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker)

از برنامه‌های اصلی اکسپرس اینتری که برای مهاجرت افراد متخصص و ماهر به کانادا طراحی شده است. برای مهاجرت از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا باید شرایط ذیل را دارا باشید:

  • یک سال سابقه کار بی وقفه در گروه شغلی NOC کانادا
  • نمره آیلتس حداقل ۶ در هر چهار مهارت
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم کانادایی یا معادل معتبر

 مهاجرت از طریق تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)

از برنامه‌های مهاجرتی به کانادا که به افراد با تجربه کار و یا تحصیل در کانادا اختصاص دارد. این برنامه نیز جزو سه طرح اصلی اکسپرس اینتری به حساب می‌آید و بر اساس تجربه کاری و یا تحصیلات در کانادا به شما اجازه مهاجرت می‌دهد. شرایط این روش مهاجرتی محبوب نیز عبارت است از:

  • حداقل یک سال سابقه کار در کانادا در مشاغلی که در سطح ۰، ۱، ۲ و ۳ لیست مشاغل NOC قرار دارند
  • سطح زبان بالا انگلیسی یا فرانسه و ارائه مدرک معتبر
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر از یک موسسه کانادایی امتیاز محسوب می‌شود

مطالعه مقاله بهترین روش اخذ ویزای اروپا را از دست ندهید.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

 مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

اگر مهارت و تخصص فنی مورد نیاز بازار کار کانادا را داشته باشید، به مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای به عنوان بهترین روش فکر کنید. برنامه‌های مهاجرتی استانی و برنامه فدرال اسکیل تریدز برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده‌اند.

سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجرت

سرمایه گذاری در کانادا از بهترین روش‌هایی است که به شما امکان مهاجرت و دریافت ویزای دائم این کشور را می‌دهد. به طور کلی کانادا برنامه‌های مختلفی را برای جذب سرمایه مهاجران خارجی ترتیب داده و در عوض ویزای دائم را به مهاجران اعطا می‌کند. اگر از توانایی مالی مناسبی برای راه اندازی کسب و کار در کانادا برخوردار هستید، می‌توانید به سرمایه گذاری در این کشور به عنوان سریع‌ترین روش مهاجرتی فکر کنید. برخی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری و مهاجرت به کانادا شامل مواردی که در ادامه خواهید دید می‌شوند:

 مهاجرت از طریق برنامه ویزا استارتاپ

برنامه ویزا استارتاپ برای افرادی است که ایده‌های خلاقانه و توان مالی خوبی برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارند. ویزا استارتاپ به شما مجوز مهاجرت دائم به کانادا را خواهد داد. حتی اگر خود شما ایده‌ای برای راه اندازی یک کسب و کار جدید را ندارید، می‌توانید از طریق سرمایه گذاری برای ایده افراد دیگر به صورت دائم به کانادا مهاجرت کنید.

 مهاجرت از طریق ثبت شرکت

اگر همین حالا در ایران یک شرکت معتبر دارید، این شرکت را در کانادا نیز ثبت کنید و با انتقال بیزینس شخصی خود اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. این روش را می‌توان سریع‌ترین و بهترین راه برای مهاجرت دائم به کانادا در نظر گرفت.

 مهاجرت از طریق برنامه‌های کارآفرینی استان

برنامه‌های کارآفرینی استانی از مسیرهای مهاجرتی محبوب به کانادا برای افرادی است که می‌توانند کارآفرین بودن خود را اثبات کنند. بیشتر استان‌های کانادا برنامه‌های مخصوص خود را برای جذب کارآفرینان دارند و از این طریق سرمایه افراد خارجی را جذب می‌کنند. برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی باید شرایط هر استان را جداگانه بررسی کنید.

اخذ ویزای توریستی و مهاجرت به کانادا

ویزای توریستی را نیز می‌توان به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا در نظر گرفت. البته احتمالاً می‌دانید که ویزای توریستی خود به تنهایی برای اقامت در این کشور کافی نیست، اما مسیر مهاجرت را برای شما هموار خواهد کرد. در واقع شما پس از دریافت ویزای توریستی و ورود به خاک این کشور نسبت به اخذ ویزای کاری و یا تحصیلی کانادا اقدام نمایید.

فراموش نکنید سفر توریستی به کانادا بدون برنامه و ارزیابی‌های دقیق برای شما مشکلات جبران ناپذیر بسیاری پیش خواهد آورد که خسارت مالی و هدر رفتن وقت تنها بخشی از آنها است. ویزاهای توریستی کانادا ممکن است یک بار ورود و یا چندبار ورود باشند. برای درخواست ویزای توریستی همچنین بهتر است از شرایطی که در ادامه می‌گوییم برخوردار باشید:

  • دعوت‌نامه معتبر از سوی یکی از بستگان در کانادا
  • سابقه سفر به یکی از کشورهای اروپایی یا استرالیا
  • داشتن وابستگی کارای و یا خانوادگی به کشور خودتان برای برگشت

مهاجرت به کشور کانادا از طریق اسپانسرشیپ

اسپانسرشیپ می‌تواند بهترین روش مهاجرت به کانادا برای شما باشد، به شرطی که همسر، فرزند، والدین و یا نوه شما در این کشور زندگی کند. بستگان شما طی قراردادی به دولت کانادا اطمینان می‌دهند که در صورت اقامت شما در این کشور از پس هزینه‌های زندگی بر خواهند آمد. بدین ترتیب شما از طریق ویزای اسپانسرشیپ به کشور کانادا مهاجرت خواهید کرد. همچنین می‌توانید برای مهاجرت به کانادا با فردی که شهروند و مقیم این کشور است ازدواج کنید و همسر شما اسپانسر شما شود.

آیا می‌دانید بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است.

کلام آخر: بهترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

بهترین روش مهاجرت به کانادا ممکن است برای هر یک از ما با دیگری متفاوت باشد. شما برای سفر به کشور کانادا و اقامت در این کشور راه‌های متعددی پیش رو دارید که باید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید. در میان این روش‌ها، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت کاری، مهاجرت با ویزای اسپانسرشیپ و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری محبوب‌تر هستند. شما همچنین می‌توانید با اخذ ویزای توریستی راهی کانادا شوید و پس از ورود به این کشور نسبت به اخذ اقامت طولانی مدت و یا دائم اقدام نمایید.

فراموش نکنید باید پیش از هر اقدامی در مورد روش‌های مهاجرتی به خوبی تحقیق کنید، زیرا مهاجرت به کانادا بدون ارزیابی دقیق و یافتن بهترین راه برای شما خسارت‌های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.