طرز تهیه فیله مرغ | ۳ روش جدید و متفاوت در تهیه فیله مرغ

طرز تهیه فیله مرغ | ۳ روش جدید و متفاوت در تهیه فیله مرغ

طرز تهیه فیله مرغ

امروزه دستورهای مختلفی برای تهیه فیله مرغ وجود دارد که هر فردی با توجه به ذائقه خود می‌تواند بهترین دستور پخت را انتخاب کند. شما می‌توانید انواع مواد مختلف را برای پخت فیله مرغ به کار ببرید و از سبزیجات مختلف برای تزیین غذای خود استفاده کنید.

فرقی ندارد رژیم تغذیه ای دارید یا خیر، شما به راحتی می‌توانید این غذای اصلی را آماده کنید و به برنامه غذایی خود بیفزایید. در ادامه مطلب قصد داریم که سه روش درست کردن فیله مرغ را توضیح دهیم تا پایان مطلب با ما باشید.

طرز تهیه فیله مرغ

پخت فیله مرغ یکی از روش‌هایی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارد و یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است. تمامی سنین به این غذا علاقه دارند و جزء غذاهای راحت و سریع نیز محسوب می‌شود که شما می‌توانید به‌راحتی آن را برای مهمانی‌های مختلف به‌عنوان غذای اصلی آماده کنید. علاوه بر طعم و مزه بسیار خوبی که فیله مرغ دارد، ظاهر آن نیز بسیار زیبا و اشتها برانگیز است که می‌تواند جذابیت سفره شما را افزایش دهد.

بیشتربخوانید:  تهیه اکبر جوبه چطوری درست می شه؟

وجود مرغ در سبد غذایی ایرانیان بسیار رایج شده است و از انواع روش‌های مختلف برای پخت آن استفاده می‌شود. فیله مرغ جزء غذاهای جدید و محبوبی است که به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را آماده کنید. طرز تهیه فیله مرغ بسیار متنوع است و هرکسی می‌تواند به یک روش خاص و با استفاده از مواد مخصوص آن را طعم دار و آماده کند.

  1. در قدم اول برای تهیه فیله مرغ باید آن‌ها را درون یک ظرف بزرگ قرار دهید.
  2. بعد از آن پیاز را به صورت درشت همراه با سیر خرد و به فیله‌ها اضافه کنید. شما با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید مواد مختلفی را به مرغ بیفزایید و آن را طعم دار کنید.
  3. در این مرحله کافی است نمک، آبلیمو، فلفل سیاه، پاپریکا و زعفرانی که از قبل دم کرده‌اید را به مواد موجود در ظرف خود اضافه کنید و آن‌ها را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  4. پس از ترکیب مواد با یکدیگر، روی ظرف را با استفاده از یک کیسه یا سلفون کامل بپوشانید و آن را درون یخچال قرار دهید.
  5. پس از گذشت یک ساعت که فیله‌ها به‌خوبی طعم دار شدند، آن را از یخچال خارج کنید و پیازها را از ظرف فیله بردارید و کمی مرغ را بکوبید.
  6. بعد از اینکه همه قسمت‌های مرغ با یکدیگر برابر شد، کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید و فیله‌ها را در آن قرار دهید تا به‌خوبی سرخ شوند.
  7. هنگامی که فیله‌های مرغ به‌طور کامل سرخ شدند و آن‌ها را از ماهیتابه خارج کردید، می‌توانید همراه با انواع ترکیبات دیگر مانند سیب زمینی، قارچ و سس‌های مختلف سرو کنید و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی ندارید.

طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر و رزماری

علاوه بر طرز تهیه فیله مرغ سرخ کرده، شما می‌توانید به فیله مرغ ترکیبات دیگری اضافه کنید تا غذایی خوشمزه میل کنید. یکی از غذاهایی که امروزه در رستوران‌ها نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد، تهیه فیله مرغ با سس سیر و رزماری است. برای تهیه این خوراک مراحل زیر را طی کنید:

  1. در مرحله اول فیله مرغ را با پودر سیر، فلفل سیاه، قرمز و نمک کاملاً مخلوط کنید.
  2. پس از اینکه داخل ماهیتابه را با روغن یا کره چرب کردید، فیله‌ها را درون آن بچینید و هر دو طرف فیله‌ها را کامل سرخ کنید. سپس می‌توانید سیر له شده و شاخه‌هایی از رزماری را درون ماهیتابه خود قرار دهید و همراه باهم تفت دهید.
  3. در ظرف جداگانه‌ای آرد نشاسته ذرت را بریزید و آن را به مدت یک دقیقه روی شعله گاز قرار دهید؛ البته باید شعله کاملاً ملایم باشد.
  4. پس از اینکه آرد نشاسته ذرت را تفت دادید، کره را به آن اضافه کنید و کمی دیگر روی شعله ملایم به آن اجازه دهید تا تفت داده شود.
  5. در مرحله بعد آبلیمو و آب مرغ را روی فیله‌ها بریزید و مرتب آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید تا قوام رقیقی مانند فرنی داشته باشد.
  6. بعد از آماده شدن سس، شما می‌توانید آن را روی فیله‌های سرخ شده بریزید؛ البته باید در این مرحله کمی فیله‌ها را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا مزه سس کاملاً جذب فیله‌ها شود.
  7. در مرحله آخر تهیه فیله مرغ، لیموترش‌ها را به طور نازک برش دهید و روی مرغ‌ها بچینید.

شما می‌توانید از جعفری خرده شده نیز برای تزیین آن استفاده کنید. در صورت تمایل و با توجه به ذائقه خود می‌توانید مقداری قارچ سرخ شده را همراه با کره به محتویات اضافه کنید. شما می‌توانید این نوع خوراک فیله مرغ را با انواع سس‌های دیگر و سبزیجات مختلف آماده کنید.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری ترد و پفکی با طعم دودی

اگر با این سؤال مواجه شده‌اید که چگونه فیله مرغ خوشمزه درست کنیم؟ پیشنهاد می‌دهیم روش پخت سوخاری ترد و پفکی با طعم دودی را امتحان کنید. برای افرادی که به طعم دودی علاقه‌مند هستند، این نوع روش پخت گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

  1. برای تهیه فیله مرغ به این روش، ابتدا فیله‌ها را با نمک و فلفل سیاه ماساژ دهید؛ سپس به مدت یک ساعت درون یخچال نگهداری کنید. در این روش فیله‌های مرغ با استفاده از مواد کاملاً طعم دار می‌شوند؛ البته شما می‌توانید از ادویه‌های دیگری به دلخواه خود استفاده کنید.
  2. در مرحله بعد درون ظرف دیگر تخم مرغ‌ها را کامل هم بزنید تا رقیق و یکدست شوند؛ سپس فلفل و نمک را نیز به تخم مرغ اضافه کنید؛ سپس در ظرف دیگر آرد سوخاری بریزید.
  3. در داخل یک بشقاب آرد الک شده، نمک، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکای دودی، فلفل قرمز، ریحان و پونه کوهی اضافه و باهم مخلوط کنید.
  4. پس از گذشت مدت زمان یک ساعت فیله‌ها را از یخچال خارج کنید و در کاسه تخم مرغ قرار دهید. بعد از اینکه فیله‌های مرغ کاملاً به تخم مرغ آغشته شد، آن‌ها را به ظرف آرد منتقل کنید.
  5. در مرحله بعد دوباره فیله‌های مرغ را از ظرف آرد خارج کنید و درون کاسه تخم مرغ قرار دهید.
  6. در مرحله آخر فیله‌ها را درون ظرف آرد سوخاری بغلتانید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های فیله به طور کامل با آرد سوخاری پوشش داده شده است. بعد از این مرحله می‌توانید فیله‌ها را به طور کامل سرخ کنید.

در نهایت شما می‌توانید هنگام تهیه فیله مرغ سوخاری ترد و پفکی با طعم دودی، از انواع مواد برای تزیینات کنار غذای خود استفاده کنید. البته گاهی اوقات در کنار این نوع غذا سس‌های مختلف نیز سرو می‌شود که به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه فیله مرغ کم کالری

طرز تهیه فیله مرغ رژیمی و کم کالری

افرادی که رژیم غذایی دارند، ممکن است از اکثر غذاها مانند فیله مرغ دوری کنند؛ زیرا برای رژیم غذایی آن‌ها مضر است؛ اما نگران نباشید؛ زیرا فیله مرغ را نیز می‌توانید به یک روش ویژه و به صورت رژیمی و کم‌کالری آماده کنید.

  1. برای تهیه فیله مرغ به صورت رژیمی در مرحله اول پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و آن‌ها را در ظرفی که گود است، بریزید.
  2. فیله‌ها را به پیاز اضافه کنید و به میزان دلخواه از انواع ادویه‌های مختلف، زعفران دم کرده، آبلیمو و … استفاده کنید.
  3. مواد را با فیله مرغ ترکیب کنید تا به‌خوبی طعم دار شوند. سپس به مدت ۱۵ دقیقه به فیله‌ها استراحت دهید تا کاملاً مرینیت شود.
  4. پس از اینکه فیله‌های مرغ مزه‌دار شدند، با استفاده از بیفتک کوب آن‌ها را بکوبید تا فیله‌ها نازک شوند.
  5. سپس آن‌ها را بدون روغن و در ماهیتابه رژیمی قرار دهید تا به‌خوبی گریل شوند.
  6. در مرحله آخر شما می‌توانید همراه با فیله‌های مرغ، قارچ نیز سرو کنید. به این منظور قارچ‌ها را در ماهیتابه فیله‌ها قرار دهید و بگذارید تفت بخورند تا آب قارچ نیز جذب فیله‌ها شوند.

شما در پخت فیله مرغ رژیمی می‌توانید به سراغ روغن زیتون نیز بروید و کف ماهیتابه را با آن چرب کنید. همچنین برای اینکه از روغن کمتری مورد استفاده قرار دهید، توصیه می‌کنیم فیله مرغ‌ها را در فر درست کنید تا روغن کمتری را به خود جذب کنند و کامل سرخ شوند. البته بهترین روش برای آماده کردن فیله مرغ رژیمی، استفاده از ماهیتابه‌های رژیمی است.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه یکی از محبوب‌ترین گوشت‌ها در سبد غذایی ایرانیان مرغ است، تهیه فیله مرغ طرفداران بسیار زیادی دارد. شما با سه روش درست کردن فیله مرغ خوشمزه/ پخت فیله مرغ آشنا شدید. می‌توانید به‌دلخواه خود یکی از روش‌ها را انتخاب و فیله مرغ مورد علاقه خود را آماده کنید. با استفاده از روش‌های مختلف پخت فیله مرغ، این امکان را دارید تا غذاهای اصلی موجود در سفره خود را با طعم‌های متفاوت‌تری طبخ کنید. این نوع غذا برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند نیز بسیار مناسب است؛ زیرا شما می‌توانید بر اساس دستور پخت رژیمی آن را آماده کنید. شما فیله مرغ را چطور درست می‌کنید؟ تجربه خودتان را با ما در میان بگذارید.