بهترین زمان برای خرید زعفران ایرانی برداشت ۱۴۰۳

بهترین زمان برای خرید زعفران ایرانی برداشت ۱۴۰۳

بهترین زمان برای خرید زعفران

امسال برای خرید زعفران اقدام کردید؟ زعفران‌هایی که محصول کشت امسال هستند، با سال گذشته تفاوت دارند. معمولاً شما هم از یک محصول قدیمی انتظار ندارید به‌تازگی محصول قدیمی باشد.

به همین دلیل اگر قصد خرید زعفران باکیفیت و تازه را دارید، باید بدانید بهترین زمان برای خرید آن، چه وقت است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین زمان خرید زعفران امسالی را به شما معرفی کنیم.

فصل برداشت زعفران

زمان برداشت زعفران به نوع منطقه‌ای بستگی دارد که محصول را در آن کاشته‌اید. معمولاً در بعضی از مناطق، برداشت زعفران در اوایل آبان شروع می‌شود و ممکن است در مناطق دیگر از اوایل آذر ماه کشت این محصول صورت گیرد.

زمانی که مزرعه زعفران با بهترین کودها کود دهی شود، گل‌های بنفش و ارغوانی بسیار زیادی روی زمین می‌روید و تقریباً کل زمین با رنگ ارغوانی پوشانده می‌شود. در این زمان باید بدانید که زمان برداشت این محصول فرا رسیده است. تعداد گل‌های زعفران در بین روز هفتم تا دهم به بیشترین مقدار خود می‌رسند؛ به همین دلیل در این زمان توصیه می‌کنیم که زعفران‌ها را برداشت کنید تا محصول شما نتیجه بهتری داشته باشد.

بیشتربخوانید: زعفران برای گلودرد

نحوه تشخیص بهترین زمان خرید زعفران

بهترین زمان برای خرید زعفران چه موقع از سال است؟ شاید این پرسش ذهن شما را نیز هنگام خرید این محصول به خود درگیر کند. با توجه به اینکه امروزه امکانات و توانایی برای نگهداری از محصولات افزایش پیدا کرده، شما در هر موقع از سال به‌راحتی می‌توانید به زعفران باکیفیت دسترسی پیدا کنید.

در صورتی که قصد دارید زعفران تازه خریداری کنید، توصیه می‌کنیم پس از اینکه محصولات برداشت شده به بازار وارد شد، برای خرید آن اقدام کنید. زمان برداشت این محصول، زعفران زیادی به بازار عرضه می‌شود؛ ازاین‌رو قیمت آن‌ها بسیار مناسب است.

بهترین زمان خرید زعفران

می‌توان گفت اوایل زمستان بهترین زمان برای خرید زعفران ارزان است؛ اما هرچه از زمان برداشت زعفران بگذرد و به فصل بعدی برداشت نزدیک‌تر شود، معمولاً قیمت زعفران افزایش و میزان آن در بازار کاهش می‌یابد. پس توصیه می‌کنیم در پایان فصل تابستان و اوایل پاییز خرید زعفران را انجام ندهید.

در هر زمینه‌ای که مشاوره بخواهید ده‌ها مشاور در موضوعات مختلف منتظر شما هستند.
مشاوره آنلاین +۵۰ مشاور

مزایا و معایب خرید زعفران تازه

اکثر افراد همیشه تمایل دارند هنگام خرید محصولاتی مانند زعفران، محصول تازه‌ای که وارد بازار شده را خریداری کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که این اقدام می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد که عبارت است از:

مزایا

زعفران‌هایی که تازه برداشت شده، عطر و طعم بیشتری نسبت به زعفران‌های قدیمی دارند؛ به همین دلیل هنگام استفاده از آن می‌توانید طعم و عطر بیشتری را احساس کنید. همچنین رنگ زعفران تازه، قرمز روشن است؛ به همین دلیل اکثر افراد با توجه به این ویژگی‌ها ترجیح می‌دهند که زعفران تازه را خریداری کنند.

بیشتربخوانید: درمان افسردگی با زعفران

معایب

یکی از معایب خریدن زعفران تازه این است که به خاطر رطوبت بیشتر، وزن بیشتری نیز دارد؛ ازاین‌رو شما باید قیمت بیشتری را برای خریدن زعفران تازه پرداخت کنید؛ پس از نظر اقتصادی مناسب نیست.

زعفران سال قبل بهتر است یا تازه؟

به نظر شما زعفران تازه بهتر است یا زعفران سال گذشته؟ همان طور که توضیح دادیم انتخاب زعفران تازه ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است زعفران‌های سال گذشته نسبت به محصولات جدید موجود در بازار کیفیت بالاتری داشته باشند؛ زیرا در شرایط بهتری نگهداری شده‌اند، بدون اینکه کیفیت آن‌ها افت پیدا کند. پس شما باید به کیفیت زعفران توجه کنید، سپس بر اساس آن و شناسایی محصول، خرید خود را نهایی کنید.

جمع‌بندی

معمولاً فصل برداشت زعفران در اوایل آذر ماه است؛ به همین دلیل برای خرید زعفران تازه و مرغوب، باید پس از فصل برداشت زعفران خرید خود را انجام دهید؛ اما توجه داشته باشید که این روش ممکن است مزایا و معایبی نیز داشته باشد.

پس در هر حالت توصیه می‌کنیم که در ابتدا ملاک انتخاب خود را کیفیت محصول مورد نظر قرار دهید و به عطر و طعم آن توجه داشته باشید تا محصولی که خریداری می‌کنید، کیفیت بالایی داشته باشد. شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ لطفاً نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.